Профільна школа

            Щоб переконатись у необхідності профільної школи, варто поспілкуватися зі старшокласниками, які наразі вивчають близько 20 предметів та ще й займаються додатково з репетиторами.  Профільні ліцеї утворюються з метою надання поглибленої підготовки учням старших класів, при чому з тих предметів, до яких є покликання.

             Для обговорення мережі майбутніх профільних закладів освіти начальник Управління освіти і науки облдержадміністрації Людмила Колесник запросила керівників органів управління освітою Житомирської, Бердичівської, Новоград-Волинської, Коростенської територіальних громад, а також обласного інституту післядипломної освіти Ігора Смагіна. Кожен висловив своє бачення системи творення ліцеїв, адже необхідно змоделювати мережу, уникнувши формального підходу та забезпечивши вибір профілю (математичний, природничий, технологічний, гуманітарний тощо), доступність до закладу, матеріально-технічне забезпечення.

             Вирішено проаналізувати на які профілі існує попит на місцях і вже маємо результати опитування учнів 8-11 класів: 58 % школярів надають перевагу профільному ліцею, 42 % бажають продовжувати навчання після 9 класу в професійно-технічних закладах. 82% дітей хотіли б вивчати певні шкільні предмети більш поглиблено. Найпривабливішим напрямом є гуманітарний, зокрема іноземна філологія, яку обирають для себе 30% опитаних, далі за популярністю з невеликим відривом йдуть українська мова та література, математика, історія/правознавство. 84 % опитаних планують навчатися у вишах.

           Радує впевненість школярів у тому, що вони достатньо самостійні, щоб жити на відстані від рідного дому та долати випробування побутом – у цьому запевнили 70 %.

           Віриться, що в будь-якому випадку, навчаючись у закладі профтехосвіти чи університеті, наші діти реалізують закладений у них потенціал, отримають знання, необхідні для розвитку та самовдосконалення.

            Обговорювались також шляхи  покращення результатів ЗНО, оскільки Житомирська область в минулому році посіла 21 місце у всеукраїнському рейтингу загальноосвітніх шкіл, і цю ситуацію необхідно змінювати.