Інклюзія: крок за кроком

   Як створити інклюзивне середовище за всіма правилами і з максимальною користю для дитини, де взяти кошти для забезпечення проведення корекційно-розвиткових занять, як організувати дозвілля дітей з особливими освітніми потребами, які соціально-педагогічні послуги можуть отримати «особливі» дошкільники, де безбар’єрно та доступно можуть здобути професію  юнаки та дівчата, чи робить інклюзивним заклад освіти наявність у ньому інклюзивних класів? Ці важливі та своєчасні питання обговорювали 1 квітня на онлайн-нараді  з керівниками органів управління освітою заступник голови Житомирської облдержадміністрації Юрій Оханський, працівники Управління освіти і науки облдержадміністрації Людмила Колесник, Злата Безкоровайна, Алла Салацька,  завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЖОІППО» Ольга Голентовська.

             Не лише поліпшити навчальні досягнення, а й включити дітей з особливими освітніми потребами в соціум, мінімізувати їх відстороненість від активного життєвого процесу – мета інклюзивної освіти. Це відбувається шляхом впровадження трьох аспектів : культури навчального закладу, освітньої політики на рівні навчального закладу, інклюзивної практики, в тому числі розроблення індивідуальних програм розвитку.

            З метою підтримки дітей та створення умов для розвитку їх індивідуальних здібностей Управління освіти і науки ініціює підключення сформованих за віком та нозологіями груп дітей до Інклюзивно-ресурсного центру для проведення корекційно-розвиткових занять, а ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти КЗ «ЖОІППО» пропонує серію семінарів- практикумів для команд супроводу дітей з особливими освітніми потребами.            Не змінювати дитину, а адаптувати систему освіти під потреби дитини – це основний посил інклюзивної стратегії, який дасть змогу відхилитись від практики інтернатів, дозволить дітям з особливими освітніми потребами почуватися комфортно та створювати (коли прийде час!) щасливі повноцінні сім’ї. 

Прес-служба Управління освіти і науки